Pazkoa Gaubeila B 2018-03-31
HOMILIA
Anai-arrebok!

Garai batean, kristau batzuek gau osoa ematen zuten gaubeilan, KRISTOREN PIZTUERA OSPATZEN.
Zer da Kristoren piztuera? Hori pixka bat ulertzeko, gaur entzun ditugun irakurgaiak kontuan hartu beharko genituzke.

Lehen irakurgaia (Ir 14,15−15,1), Irteera liburukoa da: Moises buru dutela, israeldarrek askatasuna lortu dute, eta itsasoan barna ihes egin diete egiptoarrei; oso gogoan hartzekoa da «itsasotik irtete» hori. Itsasoak, Jesusen heriotza iradokitzen du. Israeldarrak itsasotik bezala, Jesus heriotzatik irten da libre. Misterio handia eta txundigarria! Imajinatzen al duzue, pertsona bat itsasoan bakarrik, inor gabe, Jainkoa beste inor gabe, eta Jainkoaren laguntzaz itsaso zabaletik bizirik irteten? Halaxe irten da Jesus itsasoa den heriotzatik: bakarrik gertatu da heriotzaren itsasoan, inor gabe, Jainkoa ez beste inor gabe, baina Jainkoaren laguntzaz BIZIRA irten da, betiko BIZIRA.

Bigarren irakurgaian, Jainkoaren erruki handiaz mintzatu zaigu Isaias profeta (54,5-14). Egin edo kreatu zituenak emazte hartuko zaitu, esan digu. Pentsa! Jainkoa senar eta gizakia emazte! Eta jarraitzen du: «Emazte zapuztua zara, emazte bazter utzia», eta zarena zarela hartuko zaitu Jainkoak. Benetan pozteko mezua da. Kristo berpiztuarekin bat eginik hartu gaitu Jainkoak.

Hirugarren irakurgaiaren, Erromatarrei egindakoaren (Erm 6,3-11), mezua: bataiatuak zareten guztiok, Jesus berpiztuaren heriotzan eta piztueran murgilduak gara. Berriro ere, itsasoaren irudia: murgildu! Ez al da handia eta bikaina gure izaera? Jesusekin bat eginak! Guztiok Jesus eginak!

Eta Markosen ebanjelioa (16,1-7). Jesus pizturik agertu da. Poza, bakea, esperantza dakartza. Gizadiaren historiako gertaerarik handiena da, nahiz ez izan geure begiez ikusteko modukoa, nahiz ez izan geure hatzez egiaztatzeko modukoa. Markosek, hain zuzen, Jainkoaren errebelazio bezala dakar Jesusen piztuera ezagutzea: aingeru batek esanik jaso dute emakumeek piztueraren berri. Beste ebanjelioetan ez bezala, Markosen ebanjelioan ez da ageri Jesus berpiztuaren agerpenik. Ezinezkoa da Jesus berpiztua begi fisikoz ikustea. Baina Jainkoak badu modu bat gizakiari bere misterioa azaltzeko: bihotzean xuxurlatzen digu. Zorionekoak gu, begi fisikoz ikusi gabe, bihotzeko xuxurla hori atzemateko gai bagara.

Hermanos y hermanas!

A través de las lecturas que hemos escuchado, Dios nos ha señalado diversas pistas para conocer en qué consiste la resurrección de Jesús.

Nos ha invitado también sobre qué postura adoptar ante ese gran misterio. Volvamos los ojos y los oídos de nuestro corazón al Pregón con el que hemos saludado al Cirio Pascual símbolo de Cristo resucitado. Tratemos de profundizar algunas expresiones de dicho Pregón:

Jesús nos ha vuelto a la amistad con el Padre, amistad que le habíamos denegado en cierta forma por nuestro pecado; cada cual a su modo habíamos comido del fruto prohibido.

Esta noche hacemos memoria de la salida de la esclavitud de Egipto. Con ello, celebramos las mil veces que con la ayuda de Cristo resucitado hemos logrado salir de nuestro propio Egipto: rencores, egoísmos, soberbia, pereza…

Esta noche celebramos la salida de Jesús de la garras del mal para subir al Padre. Con todo, nos indica que Jesús sigue sufriendo todavía en sus miembros. Lo que hacéis a uno de estos mis hermanos, me lo hacéis a mí.

De todas formas, esta noche no deja de ser asombrosa, dichosa, maravillosa: ella ha conocido el momento de la Resurrección de Cristo. Y con ello nos ha dado la posibilidad de seguir sus pasos, aunque sea a trancas y barrancas.

Esta noche es la noche de la gracia. De una manera especial. Sabemos que nuestra meta es la luz, es el resplandor, es la vida.

Le pedimos al Señor, que este Cirio Pascual siga sin apagarse en el fondo de nuestro corazón. Que en medio de la oscuridad sea ella la que prevalezca.

Para concluir, ¡Felicidades a todo el mundo! Hagamos una gran fiesta con Jesús. Transformemos nuestra vida en signo de luz y motor del amor. Hagamos de nuestro país una tierra donde reine Jesús Resucitado, con los pobres y con toda la gente.

Dionisio Amundarain